Egzersiz ve Sağlık

Egzersiz bireyin sağlıklı bir yaşam sürmesi için kassal, germe ve kardiyovasküler olarak yaptığı işlerin tümüne denir. Kişilerin günlük yürüşleri, oturup-kalkması, koşmaları vb... aktiviteleri vücudun aktif olduğu sürede oluşan işin vücutta oluşturduğu dinamizim de diyebiliriz.

Egzersiz Çeşitleri

  1. Kassal Egzersizler 
  2. Germe Egzersizleri 
  3. Kardiyovasküler Ergezsizler

Kassal Egzersizler 

Düzenli yapıldığında kalbin bir sıkımda pompaladığı kanın mesafesini uzatır. Aynı zamanda kalp kasının da kuvvetlenmesine yardımcı olur.




Kardiyovasküler Egzersizler

Düzenli yapıldığında kalbin bir sıkımda pompaladığı kanın miktarını arttırır. Bu kan miktarını yaklaşık bir çay bardağı kabul edersek; periyodik olarak yapılan egzersizler, bu kan miktarını 1,5 litreye çıkartır

Bir hareketin kardiyovasküler egzersiz olabilmesi için;
  • Nabız 
  • Süre
çok önemlidir.


Nabız: Kalbin 1 dakikadaki atım sayısıdır. Normal insanlarda bu 60-80 kez olmalıdır.

Neden Yemekten Sonra Egzersiz Yapmamalıyız?


Çünkü yemek yedikten sonra vücuttaki 5-5,5 lt. kanın yarısı sindirim organlarına gitmektedir. Kalan kan miktarı ise günlük yaşamı devam ettirebilmek için kullanılacağından egzersiz yapmak kalbe ve dolaşım sistemine ekstra yük bindirecektir.Bu yüzden yemek yedikten en fazla 3 en az 2 saat sonra egzersiz yapmanız size faydalı olacaktır.

Egzersiz Esnasında Nefes Tutmanın Zararı Nedir?


İnsanlar egzersiz yaparken nefeslerini tutarlarsa kuvvetlerini arttırırlar ve kaldırdıkları ağırlığın daha yukarı çıktığını görürler yani kaldırdıkları yükü arttırırlar. Bundan dolayı da vücut içindeki iç basınçta otomatik olarak artacağından ölümle sonuçlanabilen olaylar olabilir. Ayrıca koroner kalp yetmezliğinin oluşmasına neden olabilir.