Hamilelikte Pilates



Hamilelik sürecinde anneye en büyük desteği ailesi ve doktoru verir ama Pilates eğitmeninin uygulamış olduğu psikolojik ve fiziksel egzersizlerin de bu süreçteki önemi oldukça büyüktür.
Annelik aslında oldukça kendine has ve özel bir durumdur. Anne adayları hamilelik döneminde fiziksel olduğu kadar psikolojik ve hormonel değişimler de yaşamaktadır. Bu önemli süreçte anneye en büyük desteği ailesi ve doktoru verir ama Pilates eğitmenin uygulamış olduğu psikolojik ve fiziksel egzersizlerin de bu süreçteki önemi oldukça büyüktür.



Suadiye’de bulunan Body Design Pilates’in kurucularından ve eğitmenlerinden Emel Kazıktaş, bünyelerinde vermiş oldukları hamile pilates egzersizi ile ilgili olarak hamile pilatesinin, anne adayına doğum öncesi, doğum esnası ve doğum sonrasında ki faydalarını bizlerle paylaşıyor. Emel Kazıktaş anne adaylarına verdikleri eğitimleri üç aylık periyotlara bölerek anlatıyor.

Hamilelik Dönemi ve Hamilelikte Pilates Uygulaması

İlk Üç Ay


Hamileliğin ilk üç ayı genelde kendisini daha çok fiziksel değişimlerle belli eder; yorgunluk mide bulantısı ve diğerleri… Hamilelikte önemli rol oynayan başlıca iki hormon östrojen ve progesterondur. Kadının ruh hali bu hormonlara bağlı olarak büyük sevinç ve üzüntü halleri arasında gidip gelebilir. Bu hormanal değişimler gerçekleşirken biz pilates eğitmenleri olarak ilk 3 ay bebeğin ana rahminde tutulmasını bekleyerek annenin doktoru ile iletişimde olmalıyız.


İkinci Üç Ay


İkinci 3 ayda ise doktorun izni ile anneye pilates egzersizlerine başlanır. Pilates egzersizleri değişmeye başlayan omurga üzerinde önemli etkiler yapar. Hamilelik döneminde annede lumbar lordozis dediğimiz başlıca duruş bozukluğu gerçekleşir. Bunların yanında büyüyen göğüslerle omurgada kifoz başlar. Bu duruş bozukluklarını düzeltici egzersiz programlarını yine annenin değişen hormon ve vücudun salgıladığı eklem sıvılarını da göz önünde bulundurarak kuvvet ve esneklik çalışmaları mat ve reformer makineleri üzerinde büyük bir hassasiyetle yaptırılır. Yaptırılan egzersiz programları her anne adayı için özel olarak Pilates eğitmeni tarafından annenin geçmişteki egzersiz hayatı, vücut tipi, kilosu, varsa kronik rahatsızlıkları göz önünde bulundurularak hazırlanır. Yaptırılan egzersiz programlarında annenin 3 dakikadan daha fazla sırt üstü yatması engellenerek, egzersiz programı annenin gereksinim duyduğu egzersizlerle değişik açılarda son bulur.



Son Üç Ay


Hamileliğin son 3 ayında kilo alımı ile birlikte annenin vücut yapısı artık iyice değişmiş olacaktır. Karnın büyümesiyle lordoz duruşun artışı annenin bel bölgesinin daha çok esnekliğe ihtiyaç duyduğu egzersiz programları ile desteklenir. Ayrıca doğumdan sonra annenin bebeği emzirirken sırt ve kol kaslarının kuvvetine ihtiyacı olduğundan egzersizler bu yönde ve doğuma hazırlayıcı kalça ve bacak kaslarının kuvvetlenmesi üzerine olmalıdır.

Body Design Pilates’te Hamilelik Pilatesi: 


Body Design Pilates bünyesinde Hamile pilatesi eğitmeni olarak, anne adaylarına profesyonel pilates makinelerimizde, ayrıca mat ve değişik pilates materyallerini de kullanarak hamile bireyin hamilelik süreci ve doğum sonrası hayat kalitesini yükselterek kişinin kuvvet ve esnekliğini artırıcı tamamen anne adayına özel antrenman programları ile hizmet vermekteyiz.

Yazan ve Hazırlayan: Emel Kazıktaş-Hamile Pilatesi Uzmanı