Kas Esnekliği Nedir?

Esneme-Esneklik Nedir?


Belirli esneme egzersizleri vücudun yeni hareket modelleri öğrenmesi ve bunları benimsemesini kolaylaştırır. Etkin bir esneme hareketinin neyi kapsadığı konusunda çeşitli teoriler mevcuttur ancak tüm teoriler esnemenin temel elamanının, esnemenin kasın liflerinin gevşetecek kadar uzun bir süre gerçekleşerek kasın esneme refleksinin üstesinden gelmesi olduğunda hemfikirdir. Esneme refleksini yenmek için üç genel strateji mevcuttur.

Sık/Gevşet: Kası izometrik olarak, 30 saniye esnetmeden önce 6 saniye boyunca sıkıp-gevşetme. 
Aktif İzole Esneme: Belirli bir kası esnetmek için kası uzun süre esnetmeden önce 5 ile 10 sefer esneme pozisyonunda tutmak için eklemin diğer tarafındaki kası kullanma.
Statik Esneme: Zamanla esneme refleksinin üstesinden gelmek için belirli bir esneme hareketini 30-45 saniye boyunca sürdürebilmek.


Body Design Pilates olarak Kas Esnekliğinizi arttırmanız için Uzman hocalarla Pilates yapmanızı tavsiye ederiz.