Pilates'in İlkeleri

Nefes


Zihin ve vücut arasındaki esas bağlantı noktasıdır.Dağınık zihnimizi tekrar vücudumuza ve yapmamız gereken görevlere yönlendirir. Var oluşumuzun temeli ve doğumdan ölüme kadar bize eşlik eden ritimdir. Pilates'te, yaptığımız hareketlerle ilgili farkındalık yaratmak, dokularımız arasında oksijen geçişini arttırmak ve akciğerlerimizin kapasitesini yükseltmek için nefes her harekete entegre edilmiştir.

Konstrasyon


Konsantre olmak yaptıklarımıza dikkat etmektir. O anda var olmak ve yapılan işin kontrolünü elinizde tutmaktır. Konsantrasyon olmaksızın, egzersizler formlarını ve amaçlarını kaybederler. Öğretirken, öğrencilerin konsantrasyonlarını kaybetmeden mümkün olduğunca fazla tekrar yapmaları sağlanmalıdır. Joseph Pilates'in de genellikle dediği gibi "Dikkatsizce 20 tekrar yapmaktansa, 5 tekrarı mükemmel bir şekilde yapmak en iyisidir".

Kontrol 


Kontrol sahibi olmak, tüm egzersiz sırasında uygun form, diziliş ve eforu anlamak ve sürdürebilmektir. Pilates egzersizleri zihnin, hareketler ve vücudun sarf ettiği efor üzerinde kontrollü olmadan gerçekleştirilemez.

Merkezleme


Pilates'te tüm hareketler merkezden dışarı doğru yapılır. Bu tür egzersizlerin esas özelliği güçlü, sabit ve esnek bir merkez geliştirmektir.

Kesinlik


Uygun form ve dizilişi anlamak ve egzersizleri etkin biçimde gerçekleştirmek pratikle oluşur. Keskinlik konsantrasyon, kontrol, merkezleme ve pratiğin ürünüdür.

Dengeli Kas Gelişimi


Pilates'te doğru dizilim ve formu anlamak, geliştirmek ve sürdürmek esastır. Pratikle bu ilkeler kendiliğinden meydana gelir ve duruşun düzgünleşmesi, konforun artması ve fiziksel kabiliyetin gelişmesiyle sonuçlanır.

Ritim/Akıcı Hareketler


Pilates'teki tüm hareketler ritim ve akış duygusuyla yapılır. Akış düzgün, zarif ve fonksiyonel hareketler oluşturur. Eklemlerimize yüklenen stresi azaltır ve vücudumuzu düzgün biçimde akan bir bütüne dönüştüren hareket döngüleri geliştirir.

Tüm Vücudun Hareket Etmesi


Pilates esasen entegrasyonla ilgilidir. Hareketi düzgün biçimde akan tüm vücut deneyimine entegre etmek, zihni ve vücudu açıklık ve amaca entegre etmek; vücut, zihin ve ruhu dengeli bir hayat yaratmaya entegre etmek.

Rahatlama


Zihnen ve bedenen sağlıklı olmak için, efor ve rahatlama arasındaki dengenin iyi bir şekilde anlaşılması gerekmektedir. Pilates'te, egzersizi tamamlamak için harcanması gereken efor miktarını, ne fazla ne de az olarak anlamalıyız. Bedenimizdeki gereksiz gerilimi boşaltmayı öğrenmemizi, hareket ederken ve hayatımızın diğer bölümlerinde daha rahat, dingin ve akıcı olmamızı sağlar.

Yazan ve Hazırlayan: EMRE KAZIKTAŞ

Bu Kaynak Body Balance Dökümanlarından Yararlanılarak Oluşturulmuştur