Spor Öncesi Yapılması Gerekli Egzersizler

BİR SPOR AKTİVİTESİNDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN EGZERSİZ HAREKETLERİ

BOYUN BÖLGESİ EGZERSİZİ

Anatomik duruşta iken başımızı öne-arkaya indirip,kaldırıyoruz. Hareket 8-10 saniye sürede nefes aralıkları ile hareketi bitirip diğer harekete geçiyoruz.

Boyun Esnetme
Boyun Esnetme

BOYUN BÖLGESİ EGZERSİZİ

Anatomik duruşta iken boynumuzu sağa-sola çeviriyoruz. Hareketi yaparken sağ ve sola dönüşlerde yarım daireler yaparak 8-10 saniye nefes aralıklı bu hareketi bitiriyoruz.
Boyun Esnetme

OMUZ -KOL BÖLGESİ EGZERSİZİ


Anatomik duruşta iken 2 önde birleştirilip avuç içleri dışarıyı gösterecek şekilde merkezden yukarı doğru kaldırılır ve resimdeki gibi en üst noktada 8-10 saniye süreyle beklenir. Egzersiz sonrası kollar sallanır.Önemli olan nefesinizi egzersiz boyunca tutmayınız düzenli nefes aralıklarıyla egzersize devam ediniz. Bu harekette omuz ve kol bölgesinin esnekliğini arttırmaya yönelik çalışma yapılır.İsteyenler resimdeki gibi kolları yukarıdayken ayak parmak uçlarının üzerinde durarak aşhill tendonunun esnekliğini de aynı egzersizde uygulayabilirler.
Kol Esnetme
Omuz-Kol Esnetme

DIŞ ÇAPRAZ KARIN-BEL-KANAT BÖLGESİ EGZERSİZLERİ

Anatomik duruşta iken bir önceki egzersiz sonrası yine kollar yukarıda ilk önce sola doğru 8-10 saniye nefes aralıklı hareketimiz bittikten sonra sağa doğru 8-10 saniye nefes aralıklı egzersizimizi bitirip diğer harekete geçiyoruz. İsteyenler bu hareket esnasında ayak parmak uçlarına basarak aşhil tendonlarını da çalıştırabilirler.
Karın Esnetme
Karın-Kanat-Omuz Esnetme

OMUZ-ARKA KOL-BEL BÖLGESi EGZERSİZİ

Anatomik duruşta iken iki kol aynı anda yukarı kaldırılır, ilk önce sol kolumuzla sağ omzumuza dokunmaya çalışırken sağ elimizle de sol kol dirseğimize baskı uygularız 8-10 saniye sonunda kolları sallayıp tekrar iki kol aynı anda yukarı kaldırılır, ilk önce sağ kolumuzla sol omzumuza dokunmaya çalışırken sol elimizle de sağ kol dirseğimize baskı yapıp 8-10 saniye sonunda kolları sağlayıp bir sonraki egzersize geçebiliriz. Her yeni bir egzersiz esnasında nefesimizi tutmuyoruz.

DIŞ ÇAPRAZ KARIN-BEL-ARKA KOL BÖLGESİ EGZERSİZİ

Anatomik duruşta iken bir önceki hareket bitiminden sonra iki kol tekrar yukarı kaldırılır, sol el sağ kol dirseğini tutarken, sağ el ile sol pazumuzdan tutup, sol elimizle sağ kol dirseğimizi kendimize doğru çekerken resimdeki duruş pozisyonunda oluruz. Ufak sola hamlelerle gerilimi arttırırız. 8-10 saniye sonunda kollar sallanıp rahatlama sağlandıktan sonra hareketin sağ tarafa eğilir hali olan tersi uygulanıp diğer harekete geçilir.

Karın Esnetme
Karma Esnetme