Engelli Olmak Pilates Yapmayı Engeller mi?

Merhaba Body Design Pilates takipçileri,

Bu yazımızda sizlere hem engelli kardeşlerimiz için hem de hayatın her aşamasında onları yalnız bırakmayan yakınları için Pilates ve öneminden bahsedeceğim.


Bildiğiniz üzere ülkemizde Pilates son yıllarda büyük bir popülarite kazanmış, sağlık açısından önem arz eden bir spor dalı.

Pilatesin yaratıcısı olan Joseph Hubertus Pilates 1880 senesinde Almanya`da dünyaya geldi. Doğduğu zaman raşitizm ve astım hastalığı vardı ve doktorlar ailesine çok uzun süre yaşamayacağını söylemişti. Joseph Pilates, vaktinin çoğunu evde çeşitli tıp ve özellikle Uzakdoğu sporları ile ilgili kitapları karıştırarak, kendisini bu iki dertten kurtarabilmek çözümleri arayarak dört duvar arasında geçirdi. Amacı tıp ve spor kitapları okuyarak kendi hastalıklarına çözüm aramaktı. Bu nedenle yoga, kayak, dans, savunma sporu ve ağırlık çalışmaları üzerinde uzmanlaştı ve tüm bunların birleşimi olarak pilatesin meydana gelmesini sağladı. 

Joseph Pilates 500 belirli egzersiz tasarlamış ve buna göre zihinsel ve fiziksel sağlık gerekliliğinin önemine vurgu yapmıştır. Hareketler akıcı, nefes, kontrol ve konsantrasyonla birleştirilmiştir. Sonuç artan esneklik, güç, beden farkındalığı, enerji ve gelişmiş zihinsel konsantrasyondur. Pilates ayrıca daha iyi sonuçlar alabilmek için egzersizinin beş ana aletini de tasarlamıştır. Karın, alt sırt ve kaba etler vücudun geri kalanının özgürce hareket etmesi için destekleniyor ve güçlendirilmesi sağlanıyor Pilates programında.

Pilates uygulayıcıları eğitimlerinde, güç ve esneklik inşa edebilmek için kendi vücut ağırlıklarını kullanmaktadırlar. Bunu yüksek düzeyde kardiyovasküler egzersiz üzerine yoğunlaşmadan gerçekleştirmeyi hedeflerler. Günümüzde Pilates pek çok fizyoterapist tarafından rehabilitasyon sürecinin bir parçası olarak kullanılmaktadır. Engelli kardeşlerimizin ve çocukların da rahatlıkla yapabilecekleri, kas kuvvetlerinin yanı sıra kendilerine olan güvenlerini de arttırarak toplumda daha fazla yer almalarını sağlayan bir spor dalı olmakla birlikte , Pilates yapabilecekleri alanlar her geçen gün artmaktadır.

Pilates'in 6 önemli prensip üzerine kurulmuştur; 

Konsantrasyon: Pilates yaparken hareketlere yoğunlaşmak, bedenin uyum içinde nasıl çalıştığına ve hangi kasların kullanılıp, hangilerinin kullanılmadığına dikkat etmek gerekir.

Kontrol: Pilates metodunda kontrol çok önemlidir. Kontrol için bedenin iyi dinlenmesi ve hareketlerin gösterildiği şekilde uygulanması, olası sakatlıkların önlenmesi gerekir.

Merkezleme: Pilates Metodu’nda merkez, göbek, bel ve kalça çevresidir. İç organları ve omurgayı yerinde tutan kas sistemlerini içerir. Merkezleme, üst bedenin sabit ve doğru duruşunu, esnemeyi ve uzamayı sağlar.

Akıcı hareket: Hareketler acele edilmeden, her noktadan tek tek geçerek ama aynı zamanda hiç duraksamayarak yapılmalıdır.

Kesinlik: Hareketler belirsizce değil, nizami şekilde tam yapılmalıdır. Hareket sekansları birbirleri içinde ve birbirleri arasında koordine olmalıdır.

Nefes: Nefes alıp verme, panik olmadan sırtın arkasına ve altına derin nefes alıp bütün nefesi tamamıyla dışarı üflemek yoluyla olmalıdır. Böylece, nefes tamamen boşaltılıp, kan temizlenmiş olur.

Pilates ve spor ile ilgili söylenecek esasında o kadar çok bilgi var ki paylaşılacak yeni yazılarımızı takip ediniz.

Özge Yüzer-Body Design Pilates Eğitmeni